Inter Pack Quattro – jaki jest w praktyce?
Jeszcze do niedawna Inter Pack Quattro z ceną 1199 zł brutto kosił konkurencję w segmencie platform budżetowych.
Kluczowe kwestie działają w nim naprawdę dobrze:
– bardzo stabilny system mocowania na haku. Kulę obejmują ze wszystkich stron cztery ćwierćsfery, które dodatkowo są zaciskane obejmą. System jest prosty i pewny. Platforma jest stabilna, przy pełnym obciążeniu jej przechyły na wybojach są niewielkie i nie budzą obaw,
– wygodny system mocowania rowerów – na każdym z dwóch ramion są przesuwane krokodyle (z gałką z zamkiem) umożliwiające złapanie praktycznej każdej ramy. Rowery nie obijają się o siebie (choć przy szerokich osiach – mogą się dotykać),
– wygodny i szybki system odchylania rowerów daje dobry dostęp do bagażnika. I nie jest to dostęp awaryjny, tylko można wejść pomiędzy bagażnik a rowery i pakować bagaże. Platforma ma oś obrotu w połowie, co sprawia, że jest całkiem dobrze wyważona a składanie i rozkładanie przymocowanych rowerów nie wymaga wcześniejszego treningu na siłowni.
Do tego Inter Pack Quattro sprawia wrażenia bardzo solidnie wykonanego. Wszystko jest grube, masywne i powinno służyć latami. Testowany egzemplarz mimo, że przyjechał już wiele tysięcy km nie miał oznak wyeksploatowania.
A teraz wady:
– Inter Pack Quattro jest wykonany głównie ze stali i nie jest lekki (około 22 kg),
– odległość między środkami kół sąsiadujących rowerów to 18 cm i rowery z bardzo szerokimi osiami (hamulcami tarczowymi+wielo-, wielorzędową kasetą) pewnie nie zmieszczą się obok siebie,
– montaż nie trwa długo ale wymaga użycia kluczy 17 i 19,
– moim egzemplarzu zgiął się ogranicznik odchylenia i teraz ogranicznikiem odchylenia jest kierownica ostatniego roweru, która opiera się o podłoże testując wytrzymałość chwytu. Z jednej strony – dostęp do bagażnika jest znakomity, ale z drugiej – trzeba zabezpieczać ostatnią kierownicę.
Ramiona są składane (i blokowane) co umożliwia przenoszenie i ułatwia przechowywanie.
Werdykt:
Inter Pack Quattro to platforma o wysokich walorach użytkowych do okazjonalnego wykorzystania. Jeśli bardzo często montujesz / domontujesz platformę poszukaj lżejszego modelu (aluminiowego) z szybkim systemem montażu (bez narzędzi).
Ma kilka minusów ale nie są one szczególnie uciążliwe, jeśli z platformy korzysta się 2-3 razy w sezonie.
Od 2020 roku jej cena wzrosła do 1600 zł i choć nie rzuca już na kolana to wciąż wydaje się atrakcyjna.
Inter Pack Quattro to prosta i solidna konstrukcja – bez obaw można go kupić używany.
Zobacz test taniej platformy rowerowej:
http://www.alecki.pl/peruzzo-siena-4-test-taniej-platformy-rowerowej/
Tekst nie jest elementem współpracy z producentem ani dystrybutorem.
Żaden podmiot nie miał wpływu na wyrażane przeze mnie opinie.
Dodaj komentarz